Τι είναι το Τech neck που ακούγεται;

Προλαμβάνοντας τον πόνο του αυχένα στην εποχή του Zoom

Ρόμυ Μελάνι

Πριν διαβάσεις παρακάτω, σταμάτα. Διαβάζεις στο κινητό σου; Στο tablet; Στο έξυπνο ρολόι σου; Εάν ναι, είναι ο λαιμός σου λυγισμένος ή η πλάτη σου προς τα κάτω καθώς διαβάζεις; Αυτή η στάση είναι ένα ενδεικτικό σημάδι του tech neck, ένα διασκεδαστικό όνομα για ένα οδυνηρό πρόβλημα. Ο όρος tech neck αναφέρεται στον πόνο στον αυχένα, στην ένταση και στην ταλαιπωρία που συχνά προκύπτει ως αποτέλεσμα τόσων ωρών την ημέρα χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικές συσκευές.
Και ενώ δεν είναι κάτι νέο, το tech neck έχει γίνει σίγουρα η μεγαλύτερη ανησυχία τώρα που πολλοί από εμάς δουλεύουμε από το σπίτι, φιλοξενώντας virtual meetings και οnline συναντήσεις με τους αγαπημένους μας.
Όλοι είμαστε εθισμένοι στις οθόνες μας. Οι τελευταίες έρευνες, εκτιμούν ότι ο μέσος άνθρωπος  ξοδεύει περισσότερες από δέκα ώρες την ημέρα πάνω από κάποια μορφή οθόνης, είτε πρόκειται για τηλέφωνα, tablet, υπολογιστές ή τηλεοράσεις. Όλο αυτό το χρόνο που αφιερώνουμε καθισμένοι μπροστά από τις οθόνες μας μπορεί να οδηγήσει σε πολλά φυσικά προβλήματα. Ίσως το πιο συνηθισμένο από αυτά - και σίγουρα αυτό που ταλαιπωρεί όλο και περισσότερο κόσμο- είναι αυτό που η ιατρική κοινότητα ονομάζει πλέον tech neck ή text neck.
Βασικά είναι αυτό που συμβαίνει ως αποτέλεσμα της κλίσης του λαιμού προς τα κάτω που συχνά αντιμετωπίζουμε όταν κοιτάζουμε τα τηλέφωνα, τις τηλεοράσεις και τους υπολογιστές μας. Μια απλή κλίση δεκαπέντε μοιρών προς τα κάτω του κεφαλιού είναι αρκετή για να ασκήσει 20 έως 30 κιλά επιπλέον πίεση στο λαιμό και τη σπονδυλική στήλη.



Απλώς περνάμε στις οθόνες μας πολύ χρόνο καθημερινά. Και η λύση είναι απλή: Όλα ξεκινούν από το να είσαι προσεκτική και να γνωρίζεις τη στάση σου, ώστε να συνειδητοποιείς πότε εμπίπτεις σε αυτήν τη συνήθεια. Κάθε φορά που αισθάνεσαι ότι καμπουριάζεις, ήρθε η ώρα να κάνεις  ένα διάλειμμα από ότι κάνεις και να αρχίσεις να αναπνέεις, να κάνεις έναν σύντομο περίπατο και να τεντωθείς σαν γάτα.
Άλλα πράγματα που μπορεί να επιδεινώσουν τον «τεχνολογικό λαιμό» περιλαμβάνουν τον ύπνο σε λάθος κρεβάτι ή μαξιλάρι (πολύ σκληρό, πολύ μαλακό), το κράτημα του κινητού  σου μεταξύ του αυτιού και του ώμου σου και το περπάτημα με σφιγμένους μυς.
Και πάλι, η λύση στο θέμα είναι η προσοχή σου και η επίγνωση. Μόλις αισθανθείς τον εαυτό σου  να μπαίνει σε οποιαδήποτε από αυτές τις συνήθειες, σπάσε  τον κύκλο και διόρθωσε  τη στάση σου. Δες επίσης το ενδεχόμενο να αποκτήσεις διαφορετικό μαξιλάρι ή ακόμα και κρεβάτι. Φόρεσε τα hands free ακουστικά  και σταμάτα  να σπρώχνεις το τηλέφωνό σου ανάμεσα στον ώμο και το αυτί σου.
Μπορείς επίσης να προμηθευτείς κι έναν κύλινδρο αφρού από τα online είδη γυμναστικής. Χρησιμοποίησε  τον κύλινδρο, τεντώσου, διαλογίσου και θυμήσου να αναπνέεις. Κάνε ένα ζεστό μπάνιο στο τέλος της ημέρας και δοκίμασε ένα αυτό- μασάζ με λάδι για να απαλλαγείς από τυχόν υπολειπόμενο άγχος. Το παλιό κι αγαπημένο ρητό «Κράτα το πηγούνι σου ψηλά» θα γίνει το μάντρα  σου- όχι μόνο για δύσκολους καιρούς, αλλά για να σου υπενθυμίζει να μην κάνεις καμιά κίνηση που θα ασκήσει πίεση στο λαιμό σου.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Chiropractic Partners S.Morgan (@chiropracticpartnerscorporate)


Τips  για την πρόληψη του text neck
Οι προσωπικές συναντήσεις δεν φαίνεται να επιστρέφουν σύντομα. Εν τω μεταξύ, τι μπορείς  να κάνεις  για να διαχειριστείς τον πόνο στον αυχένα και την ταλαιπωρία;
- Κάνε ένα διάλειμμα 10 λεπτών κάθε ώρα για να σηκωθείς και να περπατήσεις.

- Όταν θες να πάρεις ή να σηκώσεις τηλέφωνο, σήκω όρθια.

- Επένδυσε σε κάποια υψηλής ποιότητας έπιπλα γραφείου, όπως μια πολυθρόνα, γραφείο, κλπ.

- Αφιέρωσε χρόνο κάθε μέρα για άσκηση. Ακόμα και 10 λεπτά περπάτημα γύρω από το τετράγωνο είναι σωτήρια.

 



About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top
0
Shares

Σου αρέσει αυτό που διάβασες;

Ακολούθησέ μας στα social. Κάνε κλικ σε ένα από τα εικονίδια!

0
Shares