10 πολύτιμα tips για την ενίσχυση της υγείας του εντέρου μας

Απλά βήματα που μπορείτε να κάνετε στην καθημερινότητά σας για να βελτιώσετε την υγεία του εντέρου σας

Ναταλία Πετρίτη

Ένα υγειές έντερο εξασφαλίζει όχι απλά μια εξαιρετική λειτουργία του ανοσοποιητικού μας, αλλά στην πραγματικότητα και όλες τις λειτουργίες του εγκεφάλου και του σώματός μας στο σύνολό του. Για να βοηθήσετε στη βελτίωση της υγείας του, διαβάστε 10 πολύτιμα tips του AllYou που μπορείτε να ενσωματώσετε εύκολα στην καθημερινότητά σας.

Προσπαθήστε να τρώτε πιο αργά και σε σταθερό πρόγραμμα

Το να καταναλώνουμε την τροφή μας όσο πιο αργά γίνεται συμβάλει στην καλύτερη απορρόφηση του νερού και των θρεπτικών συστατικών του από τον οργανισμό μας. Όσο περισσότερο μασάμε την τροφή μας, τόσο λιγότερο «κουράζουμε» το στομάχι μας στη διαδικασία της πέψης, ενώ ένα σταθερό πρόγραμμα ως προς την ώρα κατανάλωσης του φαγητού μας βοηθά στο ίδιο επίπεδο.

Καταναλώστε προβιοτικά

Τα προβιοτικά είναι το συμπλήρωμα διατροφής που ενισχύει την υγεία του εντέρου και βρίσκονται εύκολα στα φαρμακεία, χωρίς να είναι απαραίτητη η συνταγή γιατρού. Αυτά λειτουργούν διατηρώντας την ισορροπία των καλών με τα κακά βακτήρια στο έντερο.

Καταναλώστε οργανικές τροφές

Χωρίς τα χημικά και τα αντιβιοτικά να χρησιμοποιούνται στην παρασκευή και την καλλιέργειά τους, οι οργανικές τροφές είναι οι καταλληλότερες που μπορούμε να καταναλώνουμε για ένα υγειές έντερο. Καθώς όπως είναι αναμενόμενο κοστίζουν παραπάνω, προσπαθήστε να αγοράζετε μεγαλύτερες ποσότητες όταν τις βρίσκετε σε προσφορές στα καταστήματα τροφίμων.

Αποφύγετε τη ζάχαρη και τις λιπαρές τροφές

Ζάχαρη και λιπαρές τροφές συγκαταλέγονται στους εχθρούς του εντέρου μας, γι’ αυτό προσπαθήστε να περιορίσετε την κατανάλωσή τους. Το ίδιο ισχύει και για τα υποκατάστατα της ζάχαρης, τα οποία μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα στο έντερο λόγω των αυξημένων ποσοτήτων κακών βακτηρίων που αυτά περιέχουν. 

Καταναλώστε μη-αμυλούχα φρούτα και λαχανικά

Καθώς αυτά είναι πλούσια σε ίνες που τρέφουν τα καλά βακτήρια του εντέρου, τα μη-αμυλούχα φρούτα και λαχανικά είναι μια εξαιρετική διατροφική επιλογή. Μερικά από αυτά είναι το grapefruit, το καρπούζι, το μπρόκολο, το κουνουπίδι και τα φυλλώδη λαχανικά.

Καταναλώστε πολλά υγρά

Όσο περισσότερα υγρά καταναλώνετε, τόσο καλύτερη λειτουργία εξασφαλίζετε για το έντερό σας, καθώς έτσι διασπώνται πιο εύκολα οι τροφές. Προσπαθήστε να πίνετε τουλάχιστον δύο λίτρα νερό την ημέρα και αν δυσκολεύεστε, δοκιμάστε το τσάι ή αρωματίστε το νερό σας με φρούτα και μυρωδικά όπως η μέντα.

Περιορίστε τις πρωτεΐνες από κρέας και γαλακτοκομικά

Ο περιορισμός της κατανάλωσης τις πρωτεΐνης από κρέας και γαλακτοκομικά συμβάλει και αυτός σε ένα υγειές έντερο. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα ξεχάσετε να τρώτε αβγά, τυρί ή το μοσχαράκι της μαμάς, αλλά ότι απλά πρέπει να κάνετε πιο ισορροπημένες επιλογές μέσα στο μενού της εβδομάδας. Βοηθά αρκετά το να μην καταναλώνετε καθόλου ζωικές τροφές για μία ή δύο μέρες την εβδομάδα.

Αποφύγετε τις επεξεργασμένες τροφές

Πλούσιες σε ζάχαρη, αλάτι και λιπαρά, οι επεξεργασμένες τροφές είναι το μεγάλο όχι που πρέπει να πείτε στη διατροφή σας για υγειές έντερο.

Αποφύγετε το αλκοόλ και την καφεΐνη

Όπως και με τις επεξεργασμένες τροφές, έτσι και το αλκοόλ και η καφεΐνη πρέπει να καταναλώνονται σε μικρές ή και καθόλου ιδανικά ποσότητες.

Κοιμηθείτε επαρκώς και γυμναστείτε

Η καλή ξεκούραση από έναν ποιοτικό βραδινό ύπνο, όπως και η συχνή γυμναστική είναι το καλύτερο δώρο που μπορούμε να κάνουμε στο έντερό μας. Αλλά και συνολικά στην υγεία και το wellbeing μας.



About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top
0
Shares