Skip to main content

ΥΓΕΙΑ

4 «φυσιολογικές» καθημερινές συνήθειες που καταστρέφουν τον εγκέφαλο

Βλάπτεις την υγεία του εγκεφάλου σου καθημερινά με αυτές τις τέσσερις συνήθειες – καιρός να τις κόψεις!



Η ρουτίνα και οι συνήθειές σας επηρεάζουν την υγεία του εγκεφάλου σας μακροπρόθεσμα, επομένως βλάπτετε εν αγνοία σας την υγεία του εγκεφάλου σας λίγο καθημερινά.

Ο Δρ Rudolph E. Tanzi, καθηγητής Νευρολογίας, κατηγορεί αυτές τις απερίσκεπτες ρουτίνες που βλάπτουν τη γνωστικότητά σας και σας ωθούν προς νευροεκφυλιστικές ασθένειες, όπως διαβάζουμε σε άρθρο του Your Tango.

Αυτές οι καθημερινές συνήθειες είναι τόσο ενσωματωμένες στους τρόπους μας που έχουν γίνει πλέον ο κανόνας. Είναι ένας τρόπος ζωής που όχι μόνο γίνεται αποδεκτός αλλά και εκτιμάται.

Εδώ είναι οι τέσσερις καθημερινές συνήθειες που βλάπτουν τη γνώση και τη μνήμη σας.

Εργασία 8 ωρών

Είναι κανόνας να δουλεύεις τουλάχιστον 8 ώρες την ημέρα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η πίεση και ο φόρτος εργασίας των περισσότερων θέσεων εργασίας θα σας κάνουν να βάλετε τουλάχιστον 8 ώρες καθημερινά.

Η εταιρική πολιτική το έχει κάνει κανόνα, δεν μπορείτε να βρείτε δουλειά με λιγότερο χρόνο εργασίας, αλλά αυτή η εκτεταμένη εργάσιμη ημέρα σκοτώνει την παραγωγικότητα και τα εγκεφαλικά σας κύτταρα. Δεν είσαι φτιαγμένος για να κάθεσαι και να δουλεύεις 8 ώρες την ημέρα.

Χρειάζεστε δουλειά για να προσθέσετε σκοπό στη ζωή σας και να διατηρήσετε τον εγκέφαλό σας ευκρινή. Αλλά η υπερβολική εργασία και η καθιστική ζωή δηλητηριάζουν τη γνωστική σας υγεία σιγά σιγά καθημερινά.

Οι κλήσεις αργά το βράδυ, οι πολύωρες επαναλαμβανόμενες συναντήσεις και τα πολυάσχολα Σαββατοκύριακα προκαλούν τεράστιες εξουθενώσεις που καμία περίοδος διακοπών δεν μπορεί να θεραπεύσει.

Πρέπει να ελαφρύνετε τον καθημερινό σας φόρτο εργασίας για να βελτιώσετε τη γνωστική σας υγεία.

Εδώ είναι τι μπορείτε να κάνετε:

Συγκεντρώστε παρόμοιες εργασίες και εκτελέστε τις σε μία περίοδο εργασίας.

Κάντε ένα διάλειμμα 5 λεπτών με τα πόδια κάθε ώρα καθίσματος.

Περάστε περισσότερο χρόνο στη φύση για να έχετε επαρκή ηλιακή ακτινοβολία.

Υπερβολική εσωστρέφεια

Τα πλήθη είναι ο όλεθρος της ύπαρξής μου, οπότε αρνούμαι να βγω από το σπίτι τα Σαββατοκύριακα.

Είμαι πολύ εσωστρεφής και ακόμη και η σκέψη μιας συζήτησης με έναν άγνωστο με κάνει να εύχομαι να είχα ένα κέλυφος μέσα στο οποίο θα μπορούσα να αποσυρθώ… Τυχερές χελώνες!

Αλλά αυτή η στάση θα οδηγήσει σε κακή γνωστική υγεία, πρέπει να συνδέεστε με άλλα ανθρώπινα όντα τακτικά για βέλτιστη υγεία του εγκεφάλου.

Η απομόνωση αυξάνει το ψυχοκοινωνικό στρες που σχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο καρδιακών και νευρολογικών παθήσεων.

Η μοναξιά αυξάνει τον κίνδυνο άγχους και κατάθλιψης, που μπορεί να συρρικνώσουν τον εγκέφαλό σας. Προστατέψτε, λοιπόν, τη γνωστικότητά σας συνδέοντας τακτικά με ανθρώπους.

Ο Δρ Tanzi λέει, ότι πρέπει να έχετε ουσιαστικές αλληλεπιδράσεις με τους ανθρώπους, επομένως επιλέξτε κάποιον για τον οποίο νοιάζεστε και που νοιάζεται και για εσάς.

Εδώ είναι τι μπορείτε να κάνετε:

Προγραμματίστε τακτικές τηλεφωνικές κλήσεις με φίλους.

Κάντε σχέδια για να κάνετε κάτι διασκεδαστικό και δραστήριο με συνομηλίκους τα Σαββατοκύριακα.

Δοκιμάστε μια ομαδική τάξη για να βρείτε άτομα με παρόμοια χόμπι.

Εμπλοκή σε υπερβολικό χρόνο οθόνης

Η 8ωρη εργάσιμη ημέρα σας δημιουργεί ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα που μπορεί να οδηγήσει σε κακή γνωστική λειτουργία.

Κάθεσαι και εργάζεσαι μπροστά σε μια οθόνη για το ένα τρίτο της ημέρας και μετά χαλαρώνεις βλέποντας τηλεόραση ή παίζοντας ένα βιντεοπαιχνίδι.

Τόσο η δουλειά όσο και η χαλάρωση μας παραβιάζονται από οθόνες. Αλλά αυτή η απερίσκεπτη έκθεση στις οθόνες ενοχλεί τον ύπνο σας, τον οποίο χρειάζεστε απεγνωσμένα για καλύτερη γνώση.

Χρειάζεστε τουλάχιστον έξι ώρες ύπνου κάθε βράδυ για να λειτουργήσετε καλά την επόμενη μέρα. Ακόμη και μια μικρή στέρηση ύπνου μπορεί να καταστρέψει την εστίαση, την εγρήγορση και τη συγκέντρωσή σας.

Ο Δρ Tanzi συμβουλεύει να πηγαίνετε για ύπνο μια ώρα νωρίτερα αντί να έχετε εμμονή με τον ύπνο.

Εδώ είναι τι μπορείτε να κάνετε:

Ξεκουράστε τα μάτια σας κλείνοντάς τα για μόλις δύο λεπτά.

Βρείτε νέα χόμπι που δεν απαιτούν να κοιτάτε την οθόνη.

Μειώστε την έκθεση στο μπλε φως μία ώρα πριν τον ύπνο.

Πιέζεσαι υπερβολικά

Μια άλλη διάσημη πτυχή της σύγχρονης ζωής μας είναι η πίεση. Ο αγώνας για να δούμε ποιος μπορεί να πετύχει περισσότερα και να κερδίσει τα περισσότερα χρήματα δεν τελειώνει ποτέ.

Αυτός ο αγώνας είναι ένας τροχός χάμστερ που θα σας πάρει όλο το χρόνο και την ενέργειά σας. Είναι μια μαύρη τρύπα όπου τα νιάτα σου θα χαθούν για πάντα.

Η πίεση θα προσθέσει άγχος πέρα από μια πολυάσχολη μέρα. Ναι, πολλές πηγές εισοδήματος είναι καλές, αλλά πρέπει να είστε ρεαλιστές.

Θα χρειαστεί να πιεστείτε για πολλή ώρα πριν βγάλετε ένα ευρώ. Οπότε, κάντε δουλειά που εμπλουτίζει τη ζωή σας και ξεκινήστε μια παράπλευρη ασχολία που δίνει τη δυνατότητα να κερδίσετε χρήματα από ένα χόμπι.

Ο Δρ Tanzi συνιστά την καταπολέμηση του άγχους με ένα ηρεμιστικό μάντρα όπως: «Είμαι καλά τώρα».

Εδώ είναι τι μπορείτε να κάνετε:

Ξεκινήστε μια μικρή παρέα για να αναπτύξετε τις δεξιότητές σας.

Θέστε SMART στόχους που μπορείτε εύκολα να επιτύχετε.

Ξεκινήστε μια παρέα για διασκέδαση.

Διαβάστε επίσης

ΥΓΕΙΑ

7 απρόσμενοι τρόποι για να διατηρηθείς δροσερή στον καύσωνα

Πράγματα που μπορούν να βοηθήσουν την κατάσταση πέρα από το κλιματιστικό και τον ανεμιστήρα

ΥΓΕΙΑ

4 εύκολα tips για να ξυπνάς το πρωί με ενέργεια και όρεξη

Αν χρειάζεσαι γερανό για να σηκωθείς από το κρεβάτι και νιώθεις δύστροπη, υπάρχει λύση

ΥΓΕΙΑ

Όλοι γνωρίζουμε ότι το να είσαι έγκυος μπορεί να είναι σκληρή δουλειά, αλλά τώρα μια νέα μελέτη το αποδεικνύει

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μια πλήρης εγκυμοσύνη καίει κατά μέσο όρο σχεδόν 50.000 διατροφικές θερμίδες

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Πέμπτης 20 Ιουνίου

Χαλαρώστε και εισπράξτε την αγάπη που απλόχερα σας δίνουν οι άνθρωποί σας

SEX

Sex και καλοκαιρινές διακοπές: 4 μύθοι που πρέπει να καταρριφθούν

Δημοφιλείς μύθοι για το καλοκαιρινό σεξ ώστε να καταλάβεις ότι δεν είναι απαραίτητα και το καλύτερο που υπάρχει!

ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ: Το κινηματογραφικό φεστιβάλ επιστρέφει για 13η συνεχόμενη χρονιά

Από τις 27 Ιουνίου έως τις 3 Ιουλίου, η διοργάνωση που αγαπά το σινεμά ρεπερτορίου, δίνει το ραντεβού της με το κοινό της Αθήνας, στο αγαπημένο θερινό ΡΙΒΙΕΡΑ. Γράφει ο Κώστας Λινάρδος