Skip to main content

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ

15 συνήθειες που φανερώνουν άτομο με μεγάλο αυτοέλεγχο

Υιοθετήστε αυτές τις συνήθειες, αν θέλετε να ελέγχετε πιο αποτελεσματικά τον εαυτό σας



Σας έχουν κυριεύσει ποτέ τα συναισθήματά σας ώστε να συμπεριφερθείτε με τρόπο που αργότερα μετανιώσατε; Μπορεί να σας φαίνεται αδύνατο να μην θυμώσετε όταν ο συνάδελφός σας δεν κάνει τη δουλειά του ή να σας είναι αδιανόητο να αποφύγετε την υπερφαγία ή τα ψώνια όταν είστε λυπημένοι. Σύμφωνα με τον Walter Mischel, καθηγητή ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, διάσημο για το τεστ marshmallow του, «ο αυτοέλεγχος είναι η ικανότητα να παρακάμπτεις μια επιθυμία ή μια παρορμητική συμπεριφορά για να πετύχεις έναν μεγαλύτερο στόχο». Ποτέ δεν είναι αργά για να αναπτύξετε τον αυτοέλεγχό σας. Ορίστε, λοιπόν, 15 συνήθειες ανθρώπων που έχουν μεγάλο αυτοέλεγχο.

1. Δημιουργήστε μια πρακτική γείωσης

Είτε πρόκειται για διαλογισμό, προσευχή ή για έξοδο στη φύση, είναι σημαντικό να αφιερώσετε χρόνο μακριά από τη θορυβώδη, πολυάσχολη καθημερινότητα, ώστε να βυθιστείτε στο μυαλό και το σώμα σας και να έρθετε σε επαφή με αυτό που είστε. Η μέθοδος μέτρησης έως το δέκα για ηρεμία λειτουργεί ακόμα καλύτερα όταν έχετε εξασκηθεί εκ των προτέρων.

2. Ασχοληθείτε με τον ενεργό αυτοστοχασμό

Για να μπορέσετε να ελέγξετε τα συναισθήματά σας, πρέπει πρώτα να κοιτάξετε μέσα σας για να καταλάβετε γιατί είστε παρορμητικοί και συναισθηματικοί. Προσπαθήστε να γράψετε για μια κατάσταση όπου αισθανθήκατε ότι δεν μπορούσατε να σταματήσετε μια πλημμύρα συναισθημάτων. Ρωτήστε τον εαυτό σας εάν υπήρχε ένα σημείο στο οποίο θα μπορούσατε να έχετε απομακρυνθεί από την κατάσταση, να πάρετε μερικές βαθιές ανάσες ή να κάνετε κάτι άλλο για να αποκλιμακωθείτε.

3. Καλλιεργήστε έναν εσωτερικό κύκλο

Ένας λόγος που μπορεί να παλεύετε με τον αυτοέλεγχο είναι επειδή αισθανόσασταν ανασφαλείς ως παιδί. Οι κηδεμόνες σας ήταν καταχρηστικοί, αμελείς ή δεν σας έδωσαν αρκετή στοργή. Ως ενήλικας, πρέπει να βρείτε τον ασφαλή, στοργικό εσωτερικό κύκλο που δεν είχατε όταν ήσασταν παιδί. Η άνευ όρων αγάπη και η αποδοχή τους για το πού βρίσκεστε στο συναισθηματικό σας ταξίδι θα σας βοηθήσουν να είστε ευγενικοί με τον εαυτό σας στο ταξίδι σας για αυτοανακάλυψη.

4. Χτίστε μια ζωή για την οποία είστε περήφανοι

Η καλύτερη μακροπρόθεσμη συνήθεια που μπορείτε να έχετε για να αποκτήσετε αυτοέλεγχο είναι να χτίσετε μια ζωή για την οποία είστε περήφανοι. Εάν νιώθετε ότι «το γρασίδι είναι πάντα πιο πράσινο» κάπου αλλού, θα είναι πιο δύσκολο για εσάς να ρυθμίσετε τα συναισθήματα της ζήλιας, του θυμού και της λύπης. Αντίθετα, επικεντρωθείτε στη βελτίωση της ζωής σας μια μέρα και μια μικρή ενέργεια τη φορά.

5. Επιβραβεύστε τον εαυτό σας

Ένα μυστικό που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι με μεγάλο αυτοέλεγχο είναι να διατηρούν μια τακτική συνήθεια να επιβραβεύουν τον εαυτό τους. Αναγνωρίζουν ότι η πλήρης στέρηση οδηγεί σε κακή συμπεριφορά. Έτσι, δίνουν στον εαυτό τους μικρές ανταμοιβές για μικρά επιτεύγματα προς έναν μεγαλύτερο στόχο. Εάν προσπαθείτε να σταματήσετε να θυμώνετε κάθε φορά που συμβαίνει κάτι εκτός ελέγχου στη δουλειά σας, επιβραβεύστε τον εαυτό σας όταν μπορείτε να φύγετε και να χαλαρώσετε. Παρόλο που ο απώτερος στόχος σας δεν είναι να θυμώσετε καθόλου, σας αξίζει ένα χτύπημα στην πλάτη για μικρότερες νίκες.

6. Κάνετε τακτικές σόλο δραστηριότητες

Η αυτορρύθμιση ξεκινά από εσάς, επομένως είναι σημαντικό να αποκτήσετε τη συνήθεια να κάνετε πράγματα μόνοι σας, όχι πάντα εξαρτώμενοι από άλλους ανθρώπους. Πηγαίνετε για βόλτες με ποδήλατο, βόλτες ή κολύμπι. Διαβάστε το βιβλίο σας, παίξτε ένα βιντεοπαιχνίδι ή γράψτε στο ημερολόγιό σας. Ο χρόνος που περνάτε μόνοι σας αναπτύσσει τη σχέση σας μαζί σας και, όπως κάθε στενή φιλία, θα ακούσετε τα λόγια παρηγοριάς και τις συμβουλές σας ακόμα και σε περιόδους άγχους.

7. Έχετε ένα ευέλικτο αλλά συνεπές πρόγραμμα

Το να μεγαλώνεις σε ένα χαοτικό περιβάλλον όπου δεν γνωρίζατε τι επρόκειτο να συμβεί μπορεί να επηρεάσει την ικανότητά σας να παίρνετε αποφάσεις, να παραμένετε οργανωμένοι, να παραμένετε συγκεντρωμένοι και να ρυθμίζετε τα συναισθήματά σας. Η δημιουργία σταθερότητας στην ενήλικη ζωή σας, ειδικά έχοντας ένα σταθερό πρόγραμμα, θα σας δώσει τον ελεύθερο χώρο για να δουλέψετε με τον εαυτό σας. Το καθημερινό σας πρόγραμμα δεν χρειάζεται να είναι άκαμπτο, αλλά όσο πιο προβλέψιμο, τόσο το καλύτερο.

8. Μάθετε να λέτε όχι

Τα υγιή όρια απελευθερώνουν χρόνο και διανοητικό χώρο. Δεν μπορείτε να ακούσετε τη διαίσθησή σας εάν είναι πάντα παραγκωνισμένη από τις ανάγκες και τις επιθυμίες των άλλων ανθρώπων. Το να λέμε «όχι» είναι εξαιρετικά δύσκολο για τους περισσότερους από εμάς, αλλά όπως και το ποδήλατο, γίνεται πιο εύκολο με την εξάσκηση. Ξεκινήστε από τα μικρά, λέγοντας «όχι» σε δραστηριότητες χαμηλού «κόστους», όπως ένα μήνυμα κειμένου της τελευταίας στιγμής από έναν φίλο για να βγείτε έξω. Στη συνέχεια, σιγά-σιγά ξεκινήστε να λέτε «όχι» στο αφεντικό σας ή σε ένα μέλος της οικογένειάς σας. Και μην ξεχάσετε να επιβραβεύσετε τον εαυτό σας στην πορεία.

9. Γελάστε με τον εαυτό σας

Οι άνθρωποι με μεγάλο αυτοέλεγχο έχουν μάθει πώς να μην παίρνουν τη ζωή πολύ στα σοβαρά. Όταν αναρωτιέστε για το εργασιακό δράμα, τις οικογενειακές υποχρεώσεις ή τις υπαρξιακές ερωτήσεις, τα συναισθήματά σας κυριεύουν πολύ εύκολα το σώμα και το μυαλό σας. Αλλά αν μπορείτε να κάνετε ένα βήμα πίσω κάθε τόσο και να γελάτε με την ανοησία της ζωής, αυτά τα συναισθήματα μπορούν να απελευθερωθούν.

10. Χρησιμοποιήστε μια ποικιλία από συναισθηματικές διεξόδους

Όπως και τα οικονομικά, είναι σημαντικό να διαφοροποιήσετε τις πηγές εσόδων-εξόδων σας. Εάν ο μόνος σας τρόπος να εκτονωθείτε είναι μέσω του kickboxing, μπορεί να είναι δύσκολο να ηρεμήσετε αν ο θείος σας λέει κάτι αδιάκριτο στο οικογενειακό χριστουγεννιάτικο πάρτι. Αλλά αν μπορείτε επίσης να στείλετε μήνυμα «εκτόνωσης» στον στενό κύκλο των φίλων σας για να ηρεμήσετε και να αφιερώσετε λίγα λεπτά στο μπάνιο για να διαλογιστείτε, είναι πιο πιθανό να διατηρήσετε τον αυτοέλεγχό σας.

11. Θέστε στόχους

Ένα άτομο με μεγάλο αυτοέλεγχο διατηρεί τη συνήθεια να θέτει στόχους γιατί το ενδυναμώνει. Οι στόχοι δεν πρέπει πάντα να σας δίνονται από ένα αφεντικό, δάσκαλο ή εταιρία. Είναι πιο σημαντικά και ουσιαστικά όταν τους ορίζετε μόνοι σας. Ο καθορισμός και η ολοκλήρωση στόχων γίνονται πρακτικές που σας βοηθούν να δείχνετε ξανά και ξανά ότι είστε ικανοί να κάνετε τα πράγματα να συμβούν.

12. Αποκτήστε σταθερό ύπνο

Το να πηγαίνετε για ύπνο και να ξυπνάτε την ίδια ώρα κάθε μέρα είναι ευεργετικό για πολλούς λόγους, συμπεριλαμβανομένης της νοητικής και συναισθηματικής ρύθμισης. Ακριβώς όπως ένα σταθερό πρόγραμμα αφύπνισης, ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου δημιουργεί σταθερότητα, προετοιμάζοντάς σας για επιτυχία στον έλεγχο των συναισθημάτων και των συμπεριφορών σας.

13. Να είστε σκόπιμοι

Είναι δύσκολο να εστιάσετε στους στόχους σας όταν έχετε πάρα πολλές σχέσεις ή υποχρεώσεις να διατηρήσετε. Όσοι έχουν μεγάλο αυτοέλεγχο επικεντρώνονται στην ποιότητα παρά στην ποσότητα των ανθρώπων και των δραστηριοτήτων στη ζωή τους. Αντί να λέει ναι σε όλα και να κάνει πράγματα τυχαία καθώς έρχονται, ένα άτομο με μεγάλο αυτοέλεγχο επιλέγει τις δραστηριότητές του και με ποιον θα τις κάνει προσεκτικά.

14. Αναγνωρίστε τα επιτεύγματά σας

Είναι ένα πράγμα να επιβραβεύετε τον εαυτό σας σε μικρά ορόσημα που θα σας βοηθήσουν να πετύχετε έναν στόχο. Αλλά είναι επίσης σημαντικό να θυμάστε τα πράγματα που έχετε καταφέρει καθώς βάζετε μεγαλύτερους στόχους. Πέφτουμε εύκολα σε συγκρίσεις όταν επιδιώκουμε μεγάλους στόχους, όπως το να μπούμε σε ένα αναγνωρισμένο μεταπτυχιακό πρόγραμμα, να γίνουμε στέλεχος ή να ξεκινήσουμε τη δική μας επιχείρηση. Λέτε στον εαυτό σας ότι οι άνθρωποι που ήδη ζουν το όνειρό σας έχουν καταφέρει πολλά περισσότερα από εσάς και πέφτετε σε κύκλους αυτο-δολιοφθοράς. Αλλά αναγνωρίζοντας τα προηγούμενα επιτεύγματά σας, μπορείτε να ελέγξετε τα συναισθήματά σας και να πετύχετε τους μακροπρόθεσμους στόχους σας.

15. Βρείτε τη χαρά στην καθημερινότητα

Η συναισθηματική σταθερότητα πηγάζει από μια γενική ικανοποίηση με τη ζωή. Μια βασική συνήθεια που μπορείτε να εφαρμόσετε για να νιώσετε αυτή την ικανοποίηση είναι να βρίσκετε χαρά σε καθημερινά γεγονότα όπως ηλιόλουστες μέρες, ανθισμένα λουλούδια, ένα κομπλιμέντο από έναν ξένο, να αγκαλιάζετε έναν φίλο ή να κάθεστε ήσυχα δίπλα στη γάτα σας. Η αλλαγή της οπτικής σας γωνίας από το μισοάδειο ποτήρι στο μισογεμάτο είναι ένα εξαιρετικό πρώτο βήμα προς την οικοδόμηση συνηθειών αυτοελέγχου.

 

Διαβάστε επίσης

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ

Οι πέντε άξονες της ζωής που προσφέρουν ισορροπία στη ζωή σας

Πώς να ενισχύστε την ψυχική, συναισθηματική, σωματική, κοινωνική και πνευματική ευεξία σας

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ

Πώς να θεραπεύσεις μια ραγισμένη καρδιά

Το σώμα σου έχει τον τρόπο, δεν έχεις παρά να το ακούσεις

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ

Πώς το «fexting» μπορεί να καταστρέψει τη σχέση σας

Το fexting είναι ένας εγγυημένος τρόπος για να κλιμακώσετε τυχόν υπάρχοντα προβλήματα.

Προτεινόμενα

SEX

Sex και καλοκαιρινές διακοπές: 4 μύθοι που πρέπει να καταρριφθούν

Δημοφιλείς μύθοι για το καλοκαιρινό σεξ ώστε να καταλάβεις ότι δεν είναι απαραίτητα και το καλύτερο που υπάρχει!

ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ: Το κινηματογραφικό φεστιβάλ επιστρέφει για 13η συνεχόμενη χρονιά

Από τις 27 Ιουνίου έως τις 3 Ιουλίου, η διοργάνωση που αγαπά το σινεμά ρεπερτορίου, δίνει το ραντεβού της με το κοινό της Αθήνας, στο αγαπημένο θερινό ΡΙΒΙΕΡΑ. Γράφει ο Κώστας Λινάρδος

DO IT YOURSELF

7 κομμάτια που θα σε βγάλουν ασπροπρόσωπη σε μια τριήμερη απόδραση

Η fashion editor του AllYou βγαίνει για ψώνια και επιλέγει ρούχα από την αγορά για να πακετάρεις μαζί σου στο τριήμερο που έρχεται