Ελένη Τσαλιγοπούλου: "Είμαι λίγο μυστήριο τρένο!"

Με αφορµή τη µουσική παράσταση «Αλµπουµ» στο Πειραιώς 131, η µοναδική ερµηνεύτρια µας µιλάει για τα µουσικά της µονοπάτια, τα τάλεντ σόου, τον έρωτα και την απώλεια του Θάνου Μικρούτσικου. 

Άγγελος Γεραιουδάκης

Η Ελένη Τσαλιγοπούλου είναι μία γυναίκα που πάντα θαύμαζα για τον δυναμισμό, τη φινέτσα, αλλά και για το ελεύθερο και δημιουργικό πνεύμα της. Η ζωή της θα μπορούσε να είναι ένας συναρπαστικός μονόλογος. Και στο τέλος χειροκρότημα. Εξάλλου, είναι μία καλλιτέχνις που έχει χορτάσει αρκετό χειροκρότημα από το ελληνικό κοινό - και όχι μόνο. Βρίσκεται στη δισκογραφία περισσότερα από τριάντα χρόνια, και ως γυναίκα πια έχει βάλει στόχο να κάνει μια αναδρομή στις αγαπημένες μουσικές που λάτρεψε το κοινό συνδυασμένα με το φρέσκο παλμό των τελευταίων της τραγουδιών. Όταν βρίσκεται πάνω στη σκηνή, οι θεατές παραδίδονται στη φωνή της, και ιδιαίτερα οι εικοσάρηδες που λιώνουν στα ρεφρέν

Αυτή την περίοδο, ο ζεστός και ατμοσφαιρικός χώρος του Πειραιώς 131 (για όλα τα Σάββατα του Φεβρουαρίου) υποδέχεται θερμά τη μουσική παράσταση της σπουδαίας ερμηνεύτριας, η οποία ύστερα από τρία χρόνια απουσίας από τις αθηναϊκές μουσικές σκηνές χαρίζει στους εκατοντάδες φίλους της ένα συναρπαστικό πρόγραμμα, γεμάτο από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της, αλλά και πασίγνωστα, αγαπημένα κλασικά τραγούδια, ερμηνευμένα με τον φρέσκο, ανανεωτικό και δυναμικό ήχο της μπάντας της, των Bogaz Musique.

Η τρίωρη μουσική παράσταση, που έχει επιμεληθεί ο ραδιοφωνικός παραγωγός Χρήστος Παπαμιχάλης, περιλαμβάνει όλα όσα περιμένουμε από την Ελένη: Εκπληκτικές ερμηνείες, πάθος, αίσθημα, διονυσιασμό και αρκετό κέφι. Τραγούδια σαν φωτογραφίες ζωής, ακριβώς όπως οι φωτογραφίες και τα βίντεο που προβάλλονται στη μικρή οθόνη, ακριβώς από πίσω της, υπογραμμίζοντας το μεγάλο κεφάλαιο που αποτελεί η Ελένη Τσαλιγοπούλου στην ιστορία, αλλά και στο μέλλον της ελληνικής μουσικής. «Είναι μία παράσταση που μου αρέσει αρκετά. Στην αρχή είχα λίγο άγχος, λόγο της επέμβασης του θυρεοειδούς που έκανα πριν λίγο καιρό. Ευτυχώς, όμως, όλα πήγαν καλά» αναφέρει η τραγουδίστρια στο allyou.gr.  

 

 

Επιθυμία της επίσης φέτος είναι να μας συστήσει έναν νέο τραγουδοποιό, ο οποίος από την πρώτη ακρόαση τράβηξε την προσοχή της. Τον Γιάννη Παπαγεωργίου, που πριν από έναν χρόνο κυκλοφόρησε τον πρώτο του δίσκο «Από τη σιωπή στη σιωπή». «Έπαθα πλάκα όταν άκουσα τη φωνή του. Ήμουν στο αυτοκίνητο και οδηγούσα. Σταμάτησα κάπου στην άκρη και πήρα κατευθείαν τον ραδιοφωνικό σταθμό για να μάθω περισσότερες λεπτομέρειες γι’ αυτόν. Είναι ένας από τους πιο σημαντικούς τραγουδοποιούς της γενιάς του και είναι μόλις τριάντα ετών. Του έκανα πρόταση να παίξουμε φέτος παρέα. Μου έγραψε ένα κομμάτι «Της ψυχής σου τα κοράλλια» και το τραγουδάμε μαζί» .  

Και βέβαια, εκτός από τον Γιάννη Παπαγεωργίου, μαζί της είναι και οι σταθεροί συνεργάτες της τα τελευταία χρόνια, οι καταλύτες στον ήχο που έχει διαμορφώσει, οι συναρπαστικοί Bogaz Musique, που μαζί με την Ελένη αποτελούν μια δημιουργική μουσική ομάδα η οποία εξελίσσεται, πειραματίζεται, «πειράζει», ενώνει το καινούριο με το παλιό, και διαμορφώνει ένα σύγχρονο, ελκυστικό ηχητικό τοπίο. Τη ρωτάω αν πιστεύει πως είναι ένας εύκολος συνεργάτης.

«Δεν είμαι ιδιότροπη, αλλά έχω αρκετές απαιτήσεις» μου λέει γελώντας. «Παραδέχομαι πως είμαι λίγο μυστήριο τρένο, αλλά αγαπώ τόσο πολύ αυτό που κάνω. Όταν επιμένω με κάτι και γίνομαι εμμονική, οι συνεργάτες μου ξέρουν ότι όλο αυτό γίνεται επειδή έχω σκεφτεί κάτι. Υπάρχει λόγος που επιμένω. Είναι πολύ σημαντικό να κρατάς μία μπάντα πολλά χρόνια. Διαμορφώνεις έναν χαρακτήρα μουσικό που είναι πολύ σημαντικό. Είναι μία δεύτερη οικογένεια» συμπληρώνει.

«Ευκαιρίες θα δοθούν σε όλους, αλλά λίγοι θα ξεχωρίσουν»

Η είσοδός της στη δισκογραφία έγινε το 1987 με το άλμπουμ «Σώπα και άκουσε». Από τότε εξακολουθεί να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. «Δεν έχω κάνει πάρα πολλούς δίσκους. Δεν είμαι από τους καλλιτέχνες που δισκογραφώ κάθε χρόνο, παρά μόνο όταν υπάρχει υλικό κατάλληλο για μένα. Πέρασα την εποχή που ένας συνθέτης σκεφτόταν τη φωνή όταν ήθελε να γράψει κάτι. Νομίζω πως αυτό είναι το πιο σημαντικό. Όσες φορές ερχόταν στα χέρια μου νέο υλικό που μου άρεσε και μου έλεγε κάτι, το έκανα».

Τα τελευταία χρόνια είναι αρκετά τα νέα πρόσωπα που συμμετέχουν σε μουσικά τάλεντ σόου. Της ζητάω να μου πει τη γνώμη της. «Ο καθένας είναι ελεύθερος να κάνει ό,τι θέλει. Βεβαίως και να πάνε. Απλά πρέπει να θυμούνται ότι είναι τηλεοπτικά σόου. Η αγάπη και το πάθος για τη μουσική, όμως, είναι αυτή που οδηγούν έναν νέο καλλιτέχνη και τον κάνει να ξεχωρίσει από το πλήθος. Κι αυτά τα νέα παιδιά είναι καλό να βρουν ανθρώπους της ηλικίας τους, μουσικούς, και να μπορέσουν να μας δείξουν τι ακριβώς εννοούν, ποια είναι η δική τους γλώσσα, από πού έχουν επηρεαστεί. Το έχουμε ανάγκη αυτό. Να πουν την αλήθεια τους» επισημαίνει και καταλήγει πως «όλοι πρέπει να κάνουν την προσπάθειά τους, αλλά αυτοί που αντέχουν στο τέλος είναι πολύ λίγοι. Η ευκαιρία θα σου δοθεί. Το θέμα, όμως, είναι πώς θα την αρπάξεις και θα την εκμεταλλευτείς ώστε να έχεις μία συνέχεια στον χώρο. Ούτε η τηλεόραση θα σε βοηθήσει, ούτε τα ωραία μάτια. Πρέπει να έχεις πολλή αγάπη και πάθος για αυτό το πράγμα που κάνεις. Αν δεν το κάνεις με τη ψυχή σου, στο τέλος το βαριέσαι».

Αναρωτιέμαι αν πιστεύει πώς οι νέοι τραγουδιστές είναι αναλώσιμοι. «Όλοι οι καλλιτέχνες στην Ελλάδα είμαστε αναλώσιμοι. Ευτυχώς που άλλαξε ο τρόπος της νυχτερινής διασκέδασης. Πλέον οι τραγουδιστές αναλώνονται λιγότερο σε σχέση με αυτό που συνέβαινε τα χρόνια πριν από την κρίση. Κάποιοι το θεωρούν αρνητικό γιατί έχει να κάνει με το οικονομικό κομμάτι. Σε αυτό συμφωνώ. Δεν είναι τα ίδια λεφτά να πληρώνεσαι μία φορά την εβδομάδα κι άλλο πέντε φορά την εβδομάδα. Εγώ, όμως, θεωρώ πως αυτό το πράγμα έπρεπε να αλλάξει. Δεν μπορούμε να διασκεδάζουμε κάθε μέρα. Χάνει την αξία του. Καταλήγουμε προϊόντα αναλώσιμα και είναι κρίμα γιατί είμαστε άνθρωποι της τέχνης» μου απαντάει.

«Ως παιδί της επαρχίας είχα αρκετές ανασφάλειες»

Το παζλ της ζωής της συμπληρώνουν κομμάτια με εικόνες από τη Νάουσα, όπου γεννήθηκε και έζησε τα πρώτα χρόνια της ζωής της, τη Θεσσαλονίκη, όπου ξεκίνησε τα πρώτα της επαγγελματικά βήματα, αλλά και την Αθήνα, όπου πολύ γρήγορα άρχισε να γίνεται γνωστή στο ευρύ κοινό. Οι γονείς της είχαν ταβέρνα και η Ελένη μεγάλωσε μέσα στον κόσμο. Ήταν άνθρωποι ανοιχτόκαρδοι και επικοινωνιακοί, όπως και η ίδια. Για πολλά χρόνια, όμως, είχε αρκετές ανασφάλειες. Αισθανόταν «λιγότερη». Ένα επαρχιοκόριτσο που δεν πολυκαταλαβαίνει τον κώδικα της μεγαλούπολης. «Καθόλου δεν νοσταλγώ το παρελθόν. Ίσα ίσα που μου αρέσει να κοιτάζω μπροστά. Ως παιδί της επαρχίας είχα αρκετές ανασφάλειες. Έπρεπε να φτάσω τα 40 για να αισθανθώ ισορροπημένη. Μέχρι τα 40 ήμουν μόνο για το τραγούδι».

Η Ελένη Τσαλιγοπούλου παντρεύτηκε στα δεκαέξι της και απέκτησε παιδί στα δεκαεννιά. Μετά το διαζύγιό της πήρε τον γιο της αγκαλιά και πήγανε να μείνουν μόνιμα στη Θεσσαλονίκη. «Ήμουν η πρώτη που πήρα διαζύγιο στη Νάουσα ύστερα από είκοσι χρόνια. Εγώ το πήρα το 1983, ενώ η προηγούμενη είχε πάρει διαζύγιο το 1963. Αντιμετώπισα μεγάλο ρατσισμό εκείνη την εποχή από τους κατοίκους της περιοχής. Τα κατάφερα, όμως! Ο κόσμος της Νάουσας με δέχτηκε ξανά, όταν άρχιζα να γίνομαι γνωστή και με έβλεπε να τραγουδάω μαζί με τον Νταλάρα, με τη Γαλάνη και με πολλούς άλλους καλλιτέχνες που αγαπούσε. Μία μικρή κοινωνία έχει πολλά ταμπού, αλλά έχει και τα καλά της. Αν με ρωτάς τώρα, διαλέγω τη μικρή πόλη. Ο τρόπος που ζουν οι άνθρωποι στην επαρχία είναι πολύ πιο καλός, ωραίος και εύκολος, σε σύγκριση με τις μεγαλουπόλεις. Πλέον, όλα αυτά τα βλέπω και με λίγο χιούμορ. Δεν δίνω βαρύτητα τόσο όταν λέω τις ιστορίες από την νεανική μου κατακραυγή» μου λέει χαριτολογώντας.

 

 

 

Όση ώρα συζητάμε καταλαβαίνω πως πίσω από την Ελένη Τσαλιγοπούλου κρύβεται ένας βαθιά συναισθηματικός άνθρωπος. Ο έρωτας τι ρόλο παίζει στη ζωή της; «Ο έρωτας σηματοδοτεί για εμένα πολύ ωραία και αναγκαία πράγματα. Τον έχω χορτάσει. Έχει συμβεί στη ζωή μου αρκετές φορές. Δεν μένω, όμως, τόσο σε αυτόν, όσο στην αγάπη. Αυτή είναι σημαντική. Η συνεύρεση δύο ανθρώπων. Η εξέλιξη μίας σχέσης» επισημαίνει.

Οι ανθρώπινες σχέσεις φαίνεται να έχουν δυσκολέψει πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια. Όταν, μάλιστα, λόγος γίνεται για τους γάμους τότε η κατάσταση μοιάζει ακόμα δυσκολότερη. Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο στο οποίο οι γάμοι είναι καλύτεροι και ταυτόχρονα χειρότεροι από το παρελθόν. «Σήμερα ο γάμος αντιμετωπίζεται πολύ διαφορετικά σε σχέση με το παρελθόν. Γίνονται αρκετά εύκολα, χωρίς, όμως και αυτό να είναι σωστό. Για να παντρευτείς, θα πρέπει να υπάρχει ένας αρκετά σοβαρός λόγος. Να θες να κάνεις οικογένεια. Επίσης, να παντρεύεσαι σε μία ηλικία που θεωρείς ότι μπορείς να τα βγάλεις πέρα. Να μπορείς να μεγαλώσεις ένα παιδί» τονίζει.

Δηλώνει περήφανη για τους φίλους της, καθώς τους έχει διαλέξει και έχουν σημαντικό ρόλο στη ζωή της. «Δεν είναι μόνο άτομα του χώρου. Είναι μοιρασμένοι σε όλη την Ελλάδα. Μου αρέσει να τους φροντίζω, να τους μαγειρεύω και να ακούω προσεκτικά τη γνώμη τους».

«Η απώλεια δεν συνηθίζεται ποτέ»

Το 2019 είχε αρκετές απώλειες ιδιαίτερα αξιόλογων ανθρώπων. Μάλιστα, η χρονιά έκλεισε με την τραγική απώλεια του Θάνου Μικρούτσικου, τον οποίο γνώριζε αρκετά καλά. «Είναι κάτι πολύ σκληρό. Έφυγε πρώτος ο Μάνος Ελευθερίου, αργότερα ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, ο Γιώργος Ζίκας, και ακολούθησε ο Θάνος Μικρούτσικος. Η απώλεια δεν συνηθίζεται ποτέ. Είναι δύσκολο πράγμα. Ο Θάνος ήταν ένας λατρεμένος συνθέτης και άνθρωπος που έτυχε κάποια στιγμή να βρεθούμε επί σκηνής. Δεν θα το ξεχάσω ποτέ. Ήταν πραγματικά ένας τέλειος συνεργάτης. Ερμήνευα τα τραγούδια του και ήμουν συγκινημένη κάθε στιγμή» μου λέει με τρεμάμενη φωνή.

Η Ελένη Τσαλιγοπούλου είναι μία γυναίκα που τα μάτια της λάμπουν. Μία γυναίκα γεμάτη όνειρα. «Το 2020 έχω έναν μεγάλο στόχο. Να μπορέσω να κάνω ένα αφιέρωμα στον μεγάλο συνθέτη, Απόστολο Καλδάρα. Εύχομαι να γίνει πραγματικότητα».


Info 

Μετά την ενθουσιώδη υποδοχή των νέων live της Ελένης Τσαλιγοπούλου, στο Πειραιώς 131, που έφεραν την υπέροχη ερμηνεύτρια μετά από καιρό ξανά κοντά στο αθηναϊκό κοινό, οι εμφανίσεις της συνεχίζονται για όλα τα Σάββατα του Φεβρουαρίου.

Ώρα έναρξης: 22:00

Οι πόρτες ανοίγουν στις 21:00

About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top
0
Shares

Σου αρέσει αυτό που διάβασες;

Ακολούθησέ μας στα social. Κάνε κλικ σε ένα από τα εικονίδια!

0
Shares